You are here

Borgerservice med nyt look og mindre ventetid

  • Borgerne blev modtaget med flag og spørgsmålet: Hvad kan jeg hjælpe dig med?

    Borgerne blev modtaget med flag og spørgsmålet: Hvad kan jeg hjælpe dig med?

  • De 25 første borgere fik chokolade, og det blev modtaget med stor glæde.

    De 25 første borgere fik chokolade, og det blev modtaget med stor glæde.

  • Mange borgere kom blandt andet for at få lavet nyt kørekort.

    Mange borgere kom blandt andet for at få lavet nyt kørekort.

Borgerservicecentret på Skovvej i Hinnerup er blevet renoveret, og medarbejderne tog i dag kl. 12 imod de første borgere i de nyistandsatte omgivelser.

De første 25 borgere fik en æske chokolade og blev så ellers betjent ved de fem nye betjeningssteder.

De tidligere skranker er revet ned, så der er lettere adgang for borgerne. Ved alle fem betjeningssteder kan medarbejderne udstede pas og kørekort, og det er netop de opgaver, der i visse periode kan være stort pres på at få lavet. Renovering sker i sammenhæng med indførelse af ny teknologi, som effektiviserer arbejdsgangene og giver en bedre borgerservice.

Inden borgerne møder op i Borgerservice, kan de hjemmefra reservere tid og udfylde blanketter og andre dokumenter online, som er med til at mindske ventetiden, når de så efterfølgende møder frem i Borgerservice, fortæller Henriette Halgaard Rasmussen, chef for Borgerservice:

- Vores mål er hele tiden at gøre det nemt, tilgængeligt og hurtigt for borgerne. Jeg synes, den nye indretning og teknologi understreger det, vi gerne vil være kendte for: Imødekommende og professionel borgerbetjening.   

 

 

Dato: 18. oktober 2018

Senest opdateret:

18. oktober 2018