You are here

Den Digitale Hotline

Du kan få hjælp til digital selvbetjening - også udenfor kommunens normale åbningstid. Ring 70 20 00 00.

Medarbejdere fra Borgerservice passer telefonerne på Den Digitale Hotline.

De sidder klar, hvis du har brug for hjælp til en af kommunens digitale selvbetjeningsløsninger.

Du kan ikke få oplysninger om en konkret sag (sagsbehandling) eller få svar på en ansøgning eller anmeldelse. 

Du kan også få hjælp til Digital Post og vejledning i udvalgte områder af SKATs TastSelv. Se områderne nederst på siden.

Ring 70 20 00 00

  • Mandag til torsdag kl. 8.00-20.00
  • Fredag kl. 8.00-16.00
  • Søndag kl. 16.00-20.00


Det er gratis at ringe til Den Digitale Hotline. Du betaler kun din almindelige telefontakst.

Hav dit NemID parat, da mange selvbetjeningsløsninger kræver, at du logger ind med dit personlige nøglekort.

 

Flere muligheder for hjælp til IT

  • Få hjælp til IT og selvbetjening på bibliotekerne

    Favrskov bibliotekerne kan hjælpe dig med mange ting på nettet. De kan hjælpe dig med digital post og selvbetjening, hvis du har brug for det. Husk at medbringe dit NemID nøglekort, hvis du skal have hjælp til selvbetjening på nettet. Hvis du ikke har et NemID, kan bibliotekerne udstede et NemID til dig. Husk legitimation med billede på.  

    Du kan få hjælp i de timer, hvor der er bemanding på bibliotekerne. Se bibliotekernes åbningstider på deres hjemmeside.

    Bibliotekerne har året rundt kurser i brug af pc og internettet. Det er alt fra, hvordan du kan bruge din mobiltelefon eller tablet på nettet, til brug af eBoks, borger.dk og Facebook. 

  • Her kan du få hjælp i lokalområdet

    Flere organisationer har frivillige som underviser og hjælper med IT og selvbetjening. 

    Se om nogle af organisationerne i dit lokalområde har et tilbud, som du kan gøre brug af. 

    Røde kors i Hvorslev - IT hjælp
    Åben datastue på Stationen i Hinnerup
    Ældresagen i Hadsten, Hinnerup og Hammel
    Ældresagens senior PC support via telefon
    AOF Favrskov - IT kurser
    Ældremobiliseringens datastuer
     

  • Gratis eKurser på nettet

    Bibliotekerne og Digitaliseringsstyrelsen står bag portalen eKurser.nu, som rummer en lang række små kurser om hverdags-it.  Med kurserne kan du lære at udnytte services, som stilles til rådighed på internettet.

    Med portalen vil bibliotekerne give dig overblik over og indgang til it-kurser, som du kan prøve, lige når du har brug for det, og når det passer dig.

    Nogle af kurserne er produceret til netop denne portal. Men portalen beskriver og linker også til kurser, der findes på forskellige organisationers hjemmesider. Ophavet angives i kursusbeskrivelsen.

  • Lær mere om formidling af IT

    http://www.ekurser.dk kan du få hjælp til formidling af IT undervisning, finde materialer og inspiration.


    Som IT-formidler kan du også få hjælp af Digitaliseringsstyrelsens Demomiljø, hvilket miljø findes på www.borger.dk (under: Vejledninger, film og guide). Demomiljøet er beregnet til formidling af NemID og Digital Post. Du finder Demomiljøet på http://demo.borger.dk/.

     

Hjælp til SKAT

Den Digitale Hotline kan agere som vejviser for borgerne, og henvise til den rette indgang via SKATs hjemmeside.

Der kan ikke ydes nogen form for sagsbehandling.

Den Digitale Hotline kan vejlede i udvalgte ydelsesområder på SKATs TastSelv service:

  • Forskudsopgørelsen
  • Årsopgørelsen
  • Service- og Håndværkerfradrag
  • Betaling af skat med en betalingsID/linje
  • Vejledning i login til skattemappen
  • Digital Post

Du kan finde SKAT's TastSelv her.

Senest opdateret

01.03.2017
akl